انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

آنچه در این نوشتار آمده می باشد  نزدیک  کل آن چیزی می باشد که شما در مورد این گوهرها به آن احتیاج دارید. اطلاعاتی مانند خواص عقیق به لحاظ درمانی، گونه ها رنگ بندی، روش تشخیص اصل بودن سنگ، شرایط نگهداری و نحوه شارژ آن از اطلاعاتی می باشد که خواستن این متن به شما خواهد داد. بیایید با مطالعه تاریخچه ی این گوهر ارزشمند کارمان را نخست کنیم:
انگشتر عقیق کبود
سنگ عقیق یا آگات agate از سنگ های نصف قیمتی می باشد.گردنبند حدید  این گوهر از آنگونه کانی ‌هایی می باشد که از چند عنصر کیمیایی ساختن شده می باشد. ترکیب شیمیایی آن سیلیس می باشد و البته گاهی عناصری همانند آلومنیوم، کلسیم، منیزیم و… در ساحل آن پیمان می‌گیرد. از ویژگی های آن ریزدانه بودن و صراحت رنگش می باشد. گونه ها بافت این سنگ نیم شفاف، مات و حائز جلای شیشه ‌ای می باشد. از سه هزار سنه پیش مصری ‌ها از این سنگ برای تشکیل مهره، انگشتری و تزیین ظروف می باشدفاده می‌نمودند.

در کتب پارسی آورده شده می باشد که اگر کشته آن را با آب و یا شربت میوه سیب حل کنید و می باشدفاده نمایید برای بازدارندگی از خونریزی معده، لخته شدن خون، فراوانی حیض و در ضمن شفا جنون، بیماریهای طحال و بسیاری مرض دیگر سودمند بوده و اثرات بسیار زیادی به همراه دارد. از سایر ویژگان عقیق این می باشد که سرمه‌ی ساخته شده از این سنگ، بینایی را تقویت و چشمها را براق می سازد . این گوهر برای بن آوردن خونریزی لثه زیاد سودمند بوده ، و دندان ها را استوار می نماید. اگر معده شما لاغر می باشد کوشش کنید از این سنگ می باشدفاده نکنید.

سنگهای عقیق از پایان نشین شدن سیلیس موجود در آب های زیرزمینی در حفرات موجود در سنگهای آتشفشانی آذرین ساختن می شوند. این محلول ها بر اثر تبلور فازهای سیلیکاته در ماگمای در حال سرد شدن و انباشت سیلیس در حفره توده سنگهای لاوا بوجود می آیند. هرچه حفره های میزبان ارشد باشند بخت فرآوری این گوهر در اندازه های ارشد بیشتر می باشد.
این مواد منتهی نشین شده برخی مواقع در گوشه ها-کناره ها دیواره های حفره، توالی نازکی از لایه های چگال و مدور سیلیسی به هستی می آورند و در برخی مواقع این لایه ها از کف سوراخ به سمت بالا به صورت لایه های مسطح برپایی می شود. این ساختمانهای لایه ای یکی از خاصیت های این گوهر سنگ می باشد که با حضور ناخالصی های موجود در محلول مذکور، به رنگ های متفاوتی دیده می شود.
این گوهر رنگارنگ در بیش از ۳۰ رنگ گوناگون در طبیعت دیده می شود. این کانی با توجه به کیفیت رنگ و پدیده هایی که پرتو می دهد، در زمره سنگهای نیم قیمتی قرار می گیرد. گستره وسیعی از رنگ مانند سفید، خاکستری، قهوه ای، قرمز، صورتی و حتی سیاه در آنها دیده می شوند. از جمله عوامل اصلی تأثیرگذار در رنگ آن می تاب به ساختار میکروسکوپی آنها، هستی ادخال های مایع، جامد گاز، و به گزیده تر حضور عناصر فلزی رنگ زا مشابه آهن، کروم، مس، تیتان، منگنز، کبالت و نیکل اشاره نمود.

در مرحله نخست بهتر می باشد انگشتر عقیق کبود به یک سنگ شناس و متخصص جواهرات مراجعه کنید و از او راهبری بخواید. گاهی تشخیص اینکه سنگی رنگ شده یا مصنوعی ساخته شده برای حرفه ای ها نیز دشوار می باشد. مخصوصا اینکه سنگ عقیق انواع و اقصام مختلفی دارد. اولین شیوه برای تعیین طبیعی بودن این گوهر آزمایش نمودن درجه سختی آن می باشد. همانطور که می دانید درجه سختی این کانی بین 6.5 – 7 درجه مو می باشد.گردنبند های یاقوت  از آنجایی که گونه های مصنوعی بافت نرم تری نسبت به نوع اصیل خود دارند بعد با کشیدن سنگ هایی مثل یشم (که درجه سختی ای مساوی با سنگ عقیق دارد) روی سنگ مصنوعیمان باید خش روی آن بیاندازد.

نکته مهم اینکه در حالت برابر گونه بدلی آن معمولا سبک تر از نوع اصل و طبیعی خود می باشد. که این مربوط به چگالی مولکول های خویش می باشد. از نظر رنگ نیز معمولا گونه های طبیعی رنگ شفاف تری و رگه های  یاقوت  روشن تری برخوردارند و مثلا لکه های قرمز روی نوار های ان روشن تر می باشند. انتهای گونه مصنوعی دارای الگوی گلبرگی می باشد.
انگشتر عقیق سلیمانی
۱- نخستین سنگی که باور آورد!
پیامبر اکرم (ص) به علی (ع) فرمود:« ای علی! انگشتر را در دست رمی باشد کن تا از مقربان الهی باشی.حضرت علی (ع) پرسید: چه انگشتری را در دست کنم؟ پیامبر فرمود: عقیق قرمز؛ زیرا اوّلین کوهی بود که به وحدانیّت خداوند، به نبوت من و به وصی بودن تو یا علی و امامت فرزندان داخل و اینکه بهشت برای محبان درون و شیعیان فرزندانت می باشد، اقرار نمود.»
انگشتر عقیق سلیمانی.امام راستگو (ع) فرمود:« برادر دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر را در دست داشته باشد (یکی از آنها) عقیق می باشد و آن مخلص ترین سنگ ها برای خدا و ما اهل بیت می باشد…».
۲ – نخستین سنگ ولایت مدار!
حضرت رضا (ع) فرمودند:« در روز غدیر، خداوند ولایت علی (ع) را بر آسمان های هفت گانه و سپس بر کوه ها عرضه داشت. اولین کوه هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بود: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.»
۳ – ثناگوی الهی!
شخصی خدمت امام (ع) پهنا نمود: فدایت شوم! چه سنگی بر روی انگشتر بگذارم؟ حضرت فرمود:« ای بشیر! چرا از می باشدفاده عقیق قرمز و زرد و سفید غافلی؟ زیرا این سه، سه کوه در بهشت هستند؛ عقیق قرمز بر در خانه رسول خدا (ص) سایه افکنده می باشد و عقیق زرد بر منزل فاطمه زهرا(س) در بهشت و سفید نیز بر منزل امیرمؤمنان (ع) در بهشت سایه افکنده می باشد و کل ی این خانه ها گرد می باشد… و به رمی باشدی این سه کوه، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می گویند و برای دوستداران خاندان پیامبر (ص) مغفرت می طلبند».
۴ – معراج!
پیامبر اکرم (ص) در خصوص شب معراج می فرمایند:« آن قدر به پروردگار تقریبا  شدم که کم و بیش تر متعلق به قابل تصور نیست. خداوند در آنجا با من میانی دو کوه عقیق سخن گفت»