انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

خواص انگشتر در نجف چیست

این مقاله یا بخش به منابع یا مراجعی نیاز دارد که در نشریات معتبر و شخص ثالث ظاهر شوند. و در احادیث و منابع مختلف، محاسن و ضرر های سنگ نجف نیز در قدیم به صورت کامل و با اسناد جمع آوری شده است. برای آشنایی بیشتر با این گوهر گرانبها، با ما همراه باشید...


آشنایی با در نجف


دری به معنی مروارید (به معنی تمیزی و پاکی این سنگ) و نوع نجف به معنی مروارید نجف است که در فارسی به این نمونه کوارتز مرئی دور کوه نیز گفته می شود. سنگ در نجف چیست؟ این جواهر که در نجف یافت می‌شود رنگ‌های مختلفی دارد و به نام‌های مختلفی به سنگ اطراف نجف نیز معروف است. سنگ اطراف نجف سنگی صاف و شفاف مانند سنگ و از خانواده سوارکاری است. یکی از انواع سنگ های موجود در اطراف نجف یغاتی برای عموم مردم شناخته شده است و به رنگ های کهربایی، زرد، سفید، جگری، سیاه و سبز جگری دیده می شود.






شایان ذکر است که نه تنها موردی برای آسیب سنگ در نجف وجود ندارد و هیچ درمانی بر آسیب آن انجام نشده و مستند نیست، بلکه این سنگ بسیار ارزشمند و از نظر معنوی ارزشمند است. در مورد خواص بحث خواهیم کرد. سنگ در نجف این سنگ در نجف به صورت دو شیشه رنگی و شیشه قرمز در منطقه وادی السلام نجف عراق یافت می شود که در حسینی نمونه دوم نیز نامیده می شود. گونه های دیگر نگین در نجف دارای خطوط موی مشکی به نام مو هستند. از آنجایی که این سنگ تنها در محوطه وسیع قبرستان وادی السلام نزدیک است، منابع آن کمیاب است و مردم در سرزمین های دور کمتر مورد اعتماد هستند. منطقه وادی السلام نجف بین تپه ها و کوه ها که محل تلاقی جاده های سیلابی نیز می باشد، مکانی با 5 میلیون جسد است که بزرگترین قبرستان جهان است. محل دفن نوح، هود، آدم و حضرت علی (ع) است. این قبرستان که وادی السلام نام دارد در تاریخ طولانی نجف اشرف قرار دارد. گفته می شود که ارواح مؤمنان در غروب جمعه در این قبرستان محشور می شود، وقتی یک متدین از دنیا می رود، فرشتگان بدن او را به این قبرستان منتقل می کنند و بالعکس. از ارزشمندترین و مقدس ترین اماکن قبرستان، مقام امام زمان و مقام امام صادق است.


در نجف چیست و منابع کجاست؟


در نجف جواهرات خانواده کوارتز (دی اکسید سیلیکون) در واقع سفید یا کریستال است. می توان آن را نوعی کریستال کوارتز شفاف و بی رنگ نامید. هر چه خالص تر و بی رنگ تر باشد، ارزش و ارزش آن بالاتر است. استخراج از رودخانه ها اغلب شفاف تر از سایر مناطق است.


مانند هر جای دیگر دنیا، کریستال های کوارتز در این منطقه نیز از نظر کیفیت متفاوت هستند و نوع دیگری از مو به نام نجف وجود دارد که در واقع ماده معدنی روتیل اکتینولیت است، کریستال کوارتز با اجزای مو مانند. ، تورمالین ، هورنبلند و غیره


چرا طرفداران در نجف بیشتر از سایر متصدیان آشکار هستند؟!


از آنجا که این سنگ تنها در محوطه وسیع قبرستان وادی السلام و اطراف آن در نجف یافت می شود، منابع آن کمیاب است و سرزمین های دور کمتر به نام آن شناخته می شود. وادی السلام بزرگ ترین قبرستان جهان با 5 میلیون جسد در شهر، بین تپه ها و کوه ها و گذرگاه سیل است. جایی که نوح، هود، آدم و حتی حضرت علی (ع) مدفون هستند.


روشن است که همین صفات این انسان بزرگ دانه دانه خاک وادی السلام این گوهر را برای مسلمانان به ویژه شیعیان از اهمیت معنوی بالایی برخوردار ساخته است. زیرا این سنگ هزاران سال است که روی این خاک رشد کرده و به سراغ ما آمده است. .


بیشتر سنگ‌های کوارتز نزدیک دره صلح در اثر سیل فصلی شسته شده‌اند، یعنی تقریباً فرسوده شده‌اند. این نوع کوارتز در اکثر نقاط ایران و سایر نقاط جهان به طور گسترده موجود است. در این ویدیوی یوتیوب می توانید تصویر یک شکارچی گوهر عراقی از کوارتز را در نزدیکی قبرستان وادی السلام تماشا کنید (به گفته وی این بخشی از یک مستند تحقیقاتی است).


گفته می شود که در زمان ظهور امام زمان (عج) به دلایل فوق سنگ های نجف بسیار کمیاب و گران شد، اما امروزه بسیار ارزان و فراوان بوده و از مرغوبیت سنگ ها بسیار استفاده می شود. به گفته نجف ز اللوگ، هر انسانی از نطفه ای تشکیل می شود که نمرده و بدنش تجزیه شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دلیل رواج سنگ در نجف چیست؟ واضح است که ویژگی های ذکر شده در سرزمین های وادی السلام باعث شده است که سنگ نجف با ذرات وجود این بزرگان در بین مسلمانان به ویژه شیعیان از ارزش بالایی برخوردار باشد، زیرا جواهرات در نجف. هزاران سال است که در این کشور ساخته شده و به دست ما رسیده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.