انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر زمرد و نیم ست زمرد ارزان

در این مقاله می خواهیم خواص سنگ زمرد را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد خرید انگشتر زمرد و یا نیم ست زمرد ارزان را دارید این مطلب حتما بخوانید. همچنین از معتبر ترین فروشگاه های آنلاین برای خرید انگشتر زمرد و نیم ست زمرد ارزان، سایت شرف آنلاین را می توان معرفی کرد.

انگشتر زمرد

زمرد یا همان emerald جزو گوهر های گران قیمتیی می باشد که از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم تشکیل گشته می باشد. اسم واقعی فارسی آن دوال یا دوبال است. همان نگین گران قیمت از نوع های بریل می باشد و در گوهر های پگماتیت یافت شود. همان واژه عربی گشته ٔ «اسماراگدوس » یونانی می باشد که خویش از کلمه ای سانسکریت به معنی سبز برداشت گردیده می باشد. زمرد شفاف طبیعی یکی از چهار سنگ گران قیمت به شمار می آید و مشهورترین عضو خانواده بریل ها است. از نظر ترکیب شیمیایی و کانی شناسی همین نگین از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم ساخته گشته می باشد که به همراه آکوامارین آبی، مورگانیت صورتی، هلیودور طلایی و بریل با رنگ سبز به خانواده بریل تعلق دارد. بریل خالص بدون رنگ است ولی اضافه گشتن مقادیر کمتری کروم و وانادیوم به آن علت ایجاد رنگ سبز می گردد و با اسم گوهر زمرد سبز شناخته می گردد.

خواص نیم ست زمرد

زمرد نگینی خیلی پرانرژی و شامل خاصیت ها وفور می باشد. استفاده از همین نگین برای جلوگیری از مبتلا گشتن به مریضی صرع خیلی فایده دارد. به ویژه برای کسانی که زمینه ارثی همین مریضی در آن ها وجود دارد. به همان علت، در گذشته هم شاهان در هنگام تولید فرزندانشان تکه ای زمرد را بر گردن آنان می آویختند تا به صرع مبتلا نشوند، لیکن برای کسانی که به مریضی صرع مبتلا گشته اند، چندان کارساز نیست. 

نیز چنین قرار دادن زمرد بر روی چاکرای سر و تاجی برای بهبود مریضی پارکینسون کارآمد می باشد؛ چون برای برقراری تعادل در سیستم تندخو خیلی اهمیت دارد و علاوه بر جلوگیری از حمله های تندخو، دردهای بدخو را هم می کاهد. آویختن زمرد بر گردن و نیز چنین گذاشتن آن بر چاکرای قلب در بهبود گرفتگی رگ ها و مریضی های خونی و هم بهبود ضعف عضلات قلبی و تپش قلب و قوی کردن آن، خیلی مثمر ثمر می باشد. 

از دیگر خاصیت ها زمرد که خیلی به آن اشاره گشته، کارآمد بودن آن برای دستگاه گوارش می باشد. گذاشتن آن بر روی چاکرای آفتابی، مجاری کیسه صفرا را پاک و فعال می نماید و موجب قوی کردن معده و بهبود زخم معده می گردد. 

استفاده از زمرد برای بهبود خونریزی درونی به ویژه اسهال خونی مثمر ثمر می باشد. نگاه به آن نور چشم را زیاد نموده و آب زمرد مریضی های چشمی را درمان می بخشد. 

نیز چنین همراه داشتن همین نگین برای زنان پابماه مثمر ثمر می باشد و بستن زمرد بر ران زن باردار در هنگام زایمان، زاییدن را آسان می نماید. 

زمرد دو قدرتی انرژی بخش و آرام بخش دارد و برای تسکین بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و عضلات، گذاشتن مستقیم گوهر زمرد بر تقدیر های دردناک و ماساژ با آن مثمر ثمر می باشد

روش های شناخت زمرد اصل

زمرد، نگین خیلی گران ارزش و یقینا قشنگیی می باشد و خیلی از اشخاص دوست دارند اقلا یک تکه جواهر از همین نگین را در مسکن داشته باشند. ولی باید دقت داشته باشید که بخش زیادی از زمردهای موجود در بازار بدلی و مصنوعی هستند. برای اینکه زمرد بدل را به نام و با ارزش طبیعی به شما نفروشند توصیه می کنیم راستا همین مطلب را با توجه مطالعه نمایید. همراهمان باشید. 


گوهر زمرد واقعی ( طبیعی) 


زمرد طبیعی طیف های مختلفی از رنگ سبز را دارای می گردد و میزان پیچیدگی آن ۷٫۵ تا ۸ در معیار مو می باشد. ولی از آنجا که اغلب گوهر های زمرد ِ طبیعی شامل حفره و ترک هستند و اشکال یکپارچه ندارند، خیلی مستعد شکستن خواهند بود. مخصوصا چنانچه ضربه ای به گوهر وارد گردد مقدور می باشد بسیار سریع بشکند. 


نگین زمرد مصنوعی (بدلی) 


نگین زمرد بدلی با مدل طبیعی آن به لحاظ اشکال شمیایی تفاوت دارد. زمرد مصنوعی از متریال های متفاوتی ساخته می گردد که میسر می باشد مواد طبیعی را نیز دارای گردد. گاهی اوقات گوهر های ارزشی طبیعی و اصل مانند زبرجد و گارنت را به جای زمرد به مشتری های می فروشند. 


زبرجد، نمونه شفاف و تراش خورده گونهی کانی به اسم الیوین می باشد و رنگ سبز زیتونی دارد. زبرجد خویش نیز جواهر می باشد ولی بها آن به اندازه زمرد نیست و بها ارزان تری دارد. همان گوهر جلای شیشه و روغنی دارد و در برابر مواد اسیدی پایدار نیست و در مقابل فشار و ضربه ی گردیدید ترک می خورد. 


گارنت نیز گوهر جواهر دیگری می باشد که در رنگ های متفاوت در طبیعت یافت می گردد. همین نگین در مقابل اسیدها خیلی مقاوم می باشد و به ندرت ذوب می گردد. 


همینطور باید بفهمید که بعضا از شیشه های رنگی به جای نگین زمرد در زیورآلات استفاده می کنند. همان زیورآلات را از بها پایینشان می توانید تشخیص دهید. 


حرز امام جواد (ع) و انگشتر حرز امام جواد (ع)

در این مقاله داستان پیدایش حرز امام جواد (ع) را با هم می خوانیم. این حرز برای محافظت از شما بسیار مفید است و سایر خواص آن را در ادامه مقاله بررسی می کنیم. انگشتر حرز امام جواد (ع) نیز از پر طرفدار ترین انگشتر های نقره حال حاضر است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حرز امام جواد (ع) (amulet)

ام عیسی دختر مامون و همسر حضرت  جواد علیه السلام می باشد. او زن نامناسبی بود و ولیم جواد را خیلی اذیت می نمود. روزی زنی آمد و گفت من زن جوادم ! ام عیسی عصبانی گردید و نزد پدرش مامون رفت و شکایت نمود. مامون که مست بود به غلامش یاسر دستور داد شمشیر را بیاورد. پس مامون به مسکن ولیم جواد رفت و حضرت را قطعه قطعه نمود ! وقتی مامون به هوش آمد دخترش ماوقع را برای او گفت و مامون گفت: چنانچه من همان کار را نموده باشم همین یک ننگ ابدی می باشد. 


در همان لحظه یاسر آمد و گفت:  امام جواد زنده می باشد و برای اطمینان یاسر به ولیم گفته بود لباست را تبرکا به من نامناسبه اما در واقع منظورش دیدن شرایط بدن حضرت بود و دیده بود که بدن آن حضرت کاملا سالم می باشد. ولی مافرمود: باعث اینکه آسیبی به من نرسید همراه داشتن حرز می باشد. حتی وقتی حضرت شهید گشت ام عیسی گریه نمود به او گفتند تو که بسیار حضرت جواد را اذیت می نمودی پس چرا اینگونه گریه می کنی ؟ او در پاسخ قصه حرز ولیم جواد را به عنوان کرامتی که از آن حضرت دیده بود توضیح داشت. مامون حرز را از ولیم خواست و حضرت حرز را به مامون داد (منبع: سید بن طاووس رحمه الل ّه درمهج الدعوات همین ماجرا را از ابونصر همدان ى و او از ح کیمه دختر حضرت محمد تقى علیه السلام نقل کرده می باشد).برای خرید انگشتر حرز امام جواد (ع) کلیک کنید.

خواص حرز امام جواد (ع)

بین تمامی  دعاها و تعویذات دعای حرز حضرت جواد (ع) برای دفع بلا از تمامی نامدار تر می باشد. همین دعا برای دفع مشکلاتی  مثل: 


دفع نگاه و زبان نامناسب دشمنان 

جلوگیری از ضرر و زیان مردم، امپراطوران، شیاطین، اجنه و دیو ها 

حفظ از وسوسه مردم و شیطان ها 

باطل کردن اقسام جادو و طلسم 

محفوظ ماندن از نیرنگ و وسوسه گر و عداوت 

مصونیت از زخم ها، مغروق شدن و مغلوب گشتن 

حفظ از جراحت و فساد و غرق گشتن و هلاکت و شکست خوردن 

حفظ اعتبار و آبرو 

محفوظ ماندن از کشته گشتن و انتقام گرفتن 

جلوگیری از بیماری و اذیت و آزار 

رفع بی پولی و نابود کردن فقز

محفوظ گشتن از کاستی در مذهب و معیشت

آداب نوشت حرز امام جواد (ع)

با وضو و رو به قبله نوشته گردد. 


همین حروف و اعداد به طور صحیح و حروف کامل نوشته گردد. مثلا نون را نکشد و دقیقا به آن شکم بدهد. 


بعضی همان حرزها را روی خاتم و پارچه و کاغذ می نویسند و بعضی اوقات به پیشانی می نویسند. 


حرز را به بازوی راست خویش می بندند، هنگامی که برای اولین بار حرز را می بندند باید قمر در عقرب نباشد و در هنگام سعد و مبارک نوشته گردد. 


همین حرز حتما باید با کاغذ و خودکای که ساخته مسلمانان می باشد نوشته گردد مثلا (با نی و جوهر یا چوب کبریت و زعفران و پوست یا کاغذ کاهی یا روی پارچه). 


زمانی که حرز را بر بازو بندد باید وض ـوی ک ـامل بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت (حمد) یک وهله و (آی ـه الک ـرس ـی) و (ش ـه ـدالل ّه) و (والشمس و ضحیها) و (اللی ـل) و (ت ـوح ـی ـد) هر کدام را هفت وهله و زیرا از نماز فارغ گردد بر ب ـازوی راس ـت خ ـود بندد.

شرایط نگهداری از انگشتر حرز امام جواد (ع)

هنگام همراه داشتن همین حرز از گناهانی مثل زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و یاری به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، حتم رحم، عاق والدین، ترک امر به مشهور و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن مذهب برای رسیدن به جهان، کفران نعمت، ریشخند، دروغگویی و …که سبب نازل گشتن بلا می گردد، بپرهیزید. 


حرز شامل اسماء متبرکه می باشد و نباید بی وضو دست به آن خورده شود. 


همراه بودن حرز در هنگام مستراح رفتن و هنگام جنابت گناهی ندارد ولی خانم های حائض و نفسا باید یا حرز را نبندند یا درون یک پوست چرمی بگذارند. 


به حرز آب نرسد تا اینکه  نقره دیر تر سیاه گردد و هم اینکه  پوست آهو از حالت طبیعی خویش خارج نشود 


هنگام نخستین بار بستن حرز توجه بفرمایید قمر در عقرب نباشد. 


چنانچه با داشتن همین حرز حادثه ای برایتان رخ داد بفهمید حادثه ای درشت تر در انتظار شما بوده می باشد که به عنایت خدا تبدیل به همین بلای کوچک تر گردیده می باشد.

انگشتر زبرجد و خرید نیم ست زبرجد

اگر قصد  خرید نیم ست زبرجد و یا انگشتر زبرجد را دارید حتما این مقاله را بخوانید تا بتوانید زبرجد اصلی را تشخیص دهید. همچنین این گوهر بسیار خواص برای روح و بدن دارد که به برخی از آنها اشاره کرده ایم. بهترین منبع برای تهیه انگشتر زبرجد و نیم ست زبرجد سایت فروشگاهی شرف آنلاین است.

انگشتر زبرجد (peridot ring)

زبرجد چیست ؟ آیا اسم دانشی گوهر زبرجد را میدانید ؟ برجسته ترین خاصیت ها نگین زبرجد در اسلام کدام می باشد ؟ مقاله ای که مشاهده می نمایید همگی  اطلاعاتی را که راجع به گوهر زبرجد نیاز دارید به شما خواهد داد. همان نگین افسانه ای، با خاصیت های اعجاب انگیز و منحصر به فرد با رنگ سبز زیبایش می تواند تعیین خیلی خوبی باشد. گوهری همواره سبز که حتی در تار های صدای بشر هم اثر گذار می باشد. در همان مقاله نکات خیلیی پیرامون قدمت، اسم دانشی گوهر زبرجد، اشکال فیزیکی و شیمایی، خاصیت های جذاب و اعجاب آور و خاصیت ها زبرجد برای روح و بدن براساس منابع دانشی و احادیث آورده گردیده می باشد.

خواص زبرجد

زبرجد یکی از با قیمت ترین و گرانبهاترین نگین هایی می باشد که نیز توسط شاهان و نیز توسط اشخاص دینی مورد دقت و استقبال قرار گرفته می باشد. 


اغلب اشخاص زبرجد را به عنوان نمادی برای زدودن شر و نامناسبی و همینطور برای زینت و قشنگیی مورد استفاده قرار می دهند. 


نگین جواهر زبرجد با تنوع در اندازه و ساختار مختلف آن یکی از برترین و متنوع ترین زیورآلات محسوب می گردند و استفاده از آن ها برای علاقمندان به جواهرات و زیورآلات قشنگ توصیه می گردد. 


زبرجد ناراحت ى ها ى قلب ى را از بین م ى برد و قلب را قدرت م ى بخشد. 


زبرجد گردش خون را درمان میدهد. 


همینطور زبرجد برا ى مریض ى ها ى جوارح ها ى درون ى بسیارموثر می باشد. 


افراد حساس به زمان ضروری می باشد که گردنبند ى از زبرجد با خویش داشته باشند چون همان نگین ها همچون داروها ى تحریک کننده می باشد. 


زبرجد یا پریدوت تحت علائم جوزا (خرداد) و شیر (مرداد) است.

انگشتر های زبرجد شرف آنلاین دارای خواص بالا هستند.

روش های شناخت نیم ست زبرجد اصل

تشخیص زبرجد به وسیله چشم 

با توجه به سنگ زبرجد خویش نگاه نمایید، زبرجد طبیعی همواره به رنگ سبز می باشد. 


گوهر خویش را به بیرون برده و در زیر نور آفتاب به آن نگاه نمایید، 


سپس با نور های لامپ و مهتابی به آن نگاه نمایید، رنگ زبرجد نباید تغییر کند. 


همینطور چنانچه رده هایی از رنگ زرد یا قهوه ای داخل آن پیدا نمودید نشان از واقعی بودن می باشد. 


حتی با کیفیت ترین زبرجد ها نیز رده ای از رنگ زرد را دارا هستند. 


به طور کلی، هر زبرجد طبیعی و واقعی  حاوی شکستگی و یا هاله ای از غبار است. 


گوهری نرم می باشد، به این علت تراشی طبیعی یا اشکی به خویش می گیرید. 


تمام زبرجد ها حاوی مواد درونیخاصی می باشند، چنانچه یک زبرجد بدن هیچگونه شکل و انعکاسی باشد طبیعی نیست. 


یا به عبارتی چنانچه گوهر آن از هر نظر بدون نقص باشد تقلبی می باشد.

چنانچه چه شما قادر به اندازه گیری شاخص انعکاس گوهر بدون دستگاه اندازه گیری مخصوص آن نیستید، 


لیکن شکستگی ها و انعکاس های آن به راحتی قابل مشاهده است. 


از نزدیک به گوهر نگاه نمایید، در صورت لزوم حتی می توانید از ذره بین استفاده نمایید. 


از طریق نگین به یک منبع نور شبیه لامپ نگاه نمایید. 


شما باید یک یا چند اشعه نوری را داخل گوهر مشاهده کنید. 


یک اشعه دوگانه به همان معنی می باشد که گوهر شامل یک انعکاس دوگانه می باشد و یک زبرجد طبیعی است. 


یک اشعه واحد به همان معنی است که هیچ انعکاس دوگانه ای وجود ندارد و شما دارید به شیشه نگاه می نمایید. 

نیم ست زبرجد اصلی را می توانید از سایت شرف آنلاین تهیه کنید.