انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر های یشم سبز

خواص یشم دارای مزیت یشم سبز روشن برای سلامتی و زندگی بدن است

در غرب، الماس، مانند الماس و زیور آلات، نشان دهنده بالاترین علامت در مقیاس هستند. اما در چین 9000 سال است که نماد مقام، روح، قداست و سلامتی بوده است. ارزش فرهنگ کانادا در یشم سبز را نمی توان نادیده گرفت زیرا تا به امروز برای این سنگ احترام قائل شده است و به دلیل استحکام، خلوص، رنگ، سختی و از همه مهمتر زیبایی و قدرت آن قدردانی می شود. بهترین انگشتر های یشم در سایت شرف آنلاین موجود است.

تاریخچه یشم

معدن و کار در چین از عصر حجر به طیف گسترده ای از کاربردها گسترش یافته است. آنها مهره ها، زیورآلات جواهرات، آثار هنری، آلات موسیقی، مبلمان، تجهیزات پزشکی و همچنین ابزار و سلاح های جنگی را آویزان کردند. باستان شناسان کشف کرده اند که حتی افراد ثروتمند نیز با لباس یشم دفن می شدند. این لباس منحصربه‌فرد از برگ‌های یشم سبز که با نخ طلا یا نخ ابریشم به هم دوخته شده‌اند درست می‌شود و همیشه حالت حکاکی را نشان می‌دهد.

سنگ محترم

یشم علاوه بر اینکه نمادی از جایگاه و جوهری است که در طول تاریخ شکل گرفته است، به دلیل بسیاری از ویژگی‌های جسمی و معنوی آن مورد احترام است. تصور می شود که یشم سبز برای چندین نسل باقی مانده است و تصور می شود بسیاری را به خود جذب کند.

این سنگ به دلیل رنگ سبز روشن بسیار معروف است. اما می توان آن را در رنگ های مختلف مشکی، آبی، بنفش، قرمز، زرد یا سفید یافت. اعتقاد بر این است که هر رنگ یشم شفا، معنا و قدرت به ارمغان می آورد. اما گفته می شود معنای اصلی آن بر اساس صلح، شفا و امنیت است. برای کشف حقایق جالب در مورد یشم خام، حتی در ادیان چینی و هندی باستان، این قطعه جذاب از زندگی مرطوب را بخوانید. زیرا قرن هاست که از این یشم برای زیبایی و راحتی استفاده می شود و اگر یشم خام را وارد خانه خود کنید، چه انتظاری می توانید داشته باشید؟

جید چطوره؟

با کمال تعجب، نفریت نام یک ماده معدنی است که حاوی دو سیلیکات نفریت مختلف (نفریت ف نفریت) است. چیزی که ما یشم می نامیم یک کریستال مومی کوتاه مانند الماس یا یاقوت نیست. سنگ از یکی از این ترکیبات معدنی تشکیل شده است. واد از بلورهای کوچک منسجم تشکیل شده است. تفاوت هایی بین این دو وجود دارد زیرا به یشم معروف هستند.

یشم به طور کلی به دو گروه جید و یشم تقسیم می شود که نوعی یشم ارزان قیمت است و از گروه هورنبلندا می باشد. یشم در رنگ های سبز، مشکی، بنفش، قرمز، اسطوخودوس و آبی موجود است. اما ابتدا با ویژگی های این نوع کانی آشنا می شویم.

جیدیت دارای سختی 6.5-7 در مقیاس موش و شکل ترک ناقص است. مثل سوزن و شکننده است. این ترک‌ها مات هستند، اما وقتی صیقل می‌شوند به رنگ نارنجی یا مرواریدی می‌درخشند.

Jadeite Jade در رنگ‌های بسیار متنوع و در رنگ‌های سیاه، سبز، سفید، زرد، قهوه‌ای و حتی زرد عرضه می‌شود. یشم با رنگ و حرکت سبز مایل به سبز به یشم سلطنتی نیز معروف است و در برمه یافت می شود. مقدار کمی کروم رنگ سبز می دهد.

رنگ های قرمز-نارنجی آن ناشی از لکه های اکسید آهن در ترک ها است. به عنوان مثال، یشم اسطوخودوس با منگنز رنگ می شود، در حالی که در منبع نور کم کیفیت یشم، این رنگ شبیه زمرد است و ارزش آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.


یشم یک رنگ سفید گرانبها است که به آن یشم هوتان نیز می گویند و در چین به آن دم گوسفندی می گویند و به دلیل رنگ سفید دلپذیر و درخشندگی روغنی آن از ارزش بالایی برخوردار است. نفریت هوتان در واقع یک نوع سفید نفریت نفریت است که از منطقه هتین (همچنین به عنوان هوتان شناخته می شود) در جنوب غربی سین کیانگ، چین مشتق شده است. با این حال، این منطقه نه تنها سفید است و نمونه های سبز رنگ نفریت زنده وجود دارد.

تا به امروز، بهترین منبع این یشم سفید، یشم سفید ختن به نام "دم گوسفند" در نزدیکی Hetian در استان سین کیانگ در غرب چین است. سین کیانگ بزرگترین استان چین است که قبلاً به نام ترکستان چین یا ترکستان شرقی شناخته می شد. ختن به زبان سکایی باستان صحبت می کرد. آنها منابع فرهنگی بسیار نزدیک به ایرانیان باستان دارند و این نوع یشم از طریق جاده ابریشم به ایران وارد می شد. به همین دلیل جید کوتان در ادبیات کهن ما جایگاه ویژه ای دارد.

یشم معمولاً مانند کابوچون (10×14 میلی متر) تراشیده می شود. این شیء چند رنگ و توزیع نور ندارد و ضریب شکست آن بین 1654 تا 1667k است. به طور کلی در اوپک می توان آن را نیمه شفاف در نظر گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.