انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

تشخیص عقیق یمنی اصل

در مورد دشواری همین سنگ به همین نکته توجه نمایید که در صورتی که با یک حتمه گوهر یشم بر روی آن خط کشیدید و جای آن باقی ماند بفهمید که آن نگین، تقلبی می باشد و همان از فواید عقیق سرخ فام و بقیه گونه های آن میباشد که جای خط روی آن باقی نمیماند. یقینا همین را بفهمید که هر نمونه گوهری دارنده دشواری منحصر به بشر خویش هستدر شرایطی که در فروشگاه زیورآلات و نگین های بهای بودید و فروشنده با سوزن روی آن خط کشید و تاثیری روی آن نماند از او بخواهید همین کار را با بهره بردن از گوهر یشم انجام دهد. چنانچه با کشیدن نگین یشم بر روی آن، خطی به جا نماند، آن گوهر اصل میباشد همینطور دانستن همین مطلب که عقیق یمنی اصل چه رنگی میباشد میتواند تا حدی یاری کند تا برتر تشخیص دهیم و بفهمیم که خاتم عقیق اصل را از کجا تدارک کنیم، برای مثال گوهر عقیق یمنی سبز وجود ندارد.




عقیق یمنی اصل و معدنی رنگ حدودا یکنواخت دارد. به طور کل اشکال گوهر و رنگ درون همین نگین چنان نرم و ریز میباشدند که با چشم معمولی و غیر مسلح گوهر یک دست بنظر می رسد. مناسب هست که بفهمید عقیق یمنی اصل چه رنگی هست ؟ درواقع رنگ همین نگین گاهی کاملا ً یکدست و گاه حاوی ترکیب رنگی میباشد. معروفترین رنگهای همین سنگ دارای سیاه، قهوه ای، سرخگون، پرتقالی و کبود می باشد. در برابر نور درون سنگ حالت روغنی دارد در حالی که در حالت کلی چنین جلایی ندارند. ولی چنانچه گوهری رگه طبیعی داشت و کمی رنگدانه نیز داشته باشد بشرط شفاف و درخشان بودن و همچنین حرارت ندیدن با بها می تواند باشد.



مشهورت ترین رنگ در اذهان همگانی رنگ سرخ فام سنگ عقیق سرخ فام میباشد که به طور تقریبی اکثریت گوهر یمنی را با همان رنگ می شناسند لیکن همین سنگ دارنده چندین رنگ متنوع نظیر کبود، یاسی، مشکی، پرتقالی، قهوه ای و … هست. در مورد عقیق یمنی یا نیزان yemen agate باید بگوییم که معادن آن از قدیمیی ترین، باکیفیت ترین و برترین معادن همین نگین در عالم محسوب می گردند. در شرح همین سنگ باید گفت که همان گوهر با بها از کشور یمن استخراج می گردد و کیفیت و غلبه گوهری که از معادن یمن استخراج می گردند، در قیاس با بقیه معادن به مراتب اکثرا بوده و از ارزش بالاتری برخوردارند. مناسب میباشد بفهمید که بعامل فواید عقیق سرخگون یمنی و بقیه گونه های آن معمولا همان سنگ خوش رنگ و قشنگ، یک دست و کمیاب بوده و اکثر علاقه مندان به گوهر های ارزشی و کلکسیون ى، از میان اقسام گوناگون آن معمولا به عامل قشنگیی و فواید نگین عقیق یمنی سرخگون و قهوه ای را گزینش میکنند. یقینا بایستی دقت کرد که گونه های بقیه همان سنگ نظیر خراسانی، برزیلی و … هم در همین بین جایگاه خاص خویششان را دارند و بی بها نیستند. همین گوهر را با عناوینی نظیر یمن، یمانی و … هم می شناسند.

دعاهای توصیه شده برای ازدواج

سوره احزاب قویترین دعا برای گشایش اقبال هست و توصیه های خیلیی گشته هست. با دقت به روایات توضیح گردیده از ابعاد بزرگان مذهب اسلام و ائمه میتوان به همان نتیجه رسید که نوشتن سوره احزاب برای ازدواج خیلی کارآمد می باشد. علاوه بر نوشتن سوره احزاب برای اقبال گشایی دعاهای بقیهی هم وجود دارد که به توضیح ابعاد بزرگان برای ازدواج کارآمد میباشدند.


سوره فاتحه الکتاب و سوره یس


امام علی (ع) در مورد کسانی که مشتاق ازدواج می باشدند و به دنبال دعا برای ازدواج میگردند چنین فرموده اند: باید در آغاز دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یس را قرائت کند، وقتی که نماز تمامی گردید، بعد از حمد بگوید:
سوره فرقان آیه 74
از آیت الله بهجت خواستند تا یک دعا برای ازدواج دختران معرفی کند. ایشان در جواب همین دعا برای گشایش اقبال را معرفی نمودند: آیه «ر َب ّنا ه َب ْ ل َنا م ِن ْ أَز ْواج ِنا و َ ذ ُر ِّی ّات ِنا ق ُر ّه َ أَع ْی ُن ٍ و َ اج ْع َل ْنا ل ِل ْم ُت ّقین َ إِمام ًا »(سوره فرقان آیه 74).


ایت الله بهجت دستور بقیهی جهت گشایش بخت و خواندن دعا برای ازدواج دختران هم توضیح نموده اند:
فرمود: نماز جعفر طیار بخواند و سپس دعایی که در کتاب زادالعماد مجلسی آمده که در همان هنگام خوانده گردد بخواند و بعد از آن سر به سجده بگذارد و گریه کند هر چند که ناچیز باشد و در این هنگام حاجت خویش را طلب کند و همین کار را تا براورده گشته حاجت خویش راستا دهد.
سوره طه
1- از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نقل گشته: هر کس هنگام خواستگاری رفتن سوره طه را بنویسد و داخل پارچه سبزی قرار دهد، خواستگاری نتیجه مناسبی خواهد داشت و به حاجتش میرسد و همین دعا برای ازدواج خیلی اثرگذار هست. (تفسیر البرهان ج 3 ص 696)
2- لیکنم صادق علیه السلام هم در روایات خویش سوره طه را به عنوان یک دعا برای ازدواج معرفی نموده اند و خواص همین دعا برای گشایش بخت هم خیلی می باشد. ایشان فرموده اند: هر کس که خواستگاری ندارد یا به او جواب منفی میدهند سوره طه را بنویسد و بگردید و با آب آن صورت خویش را خیس کند، ازدواج او سهل و آسان خواهد گشتهمینطور روایات خیلیی وجود دارد که سوره طه را به عنوان یک دعا برای ازدواج توصیه میکند از جمله ایات 131 و 132 سوره طه که تایید میکند همین دعا برای گشایش بخت جوانان خیلی اثرگذار می باشد.

دعای توصیه گردیده از امام علی (ع)

در کتاب طب الائمه (ع) از امام علی (ع) نقل گشته هست که انسانی نزد ولیم امد و از وجود جادو در بخت خو گلایه نمود، حضرت فرمودند: همین جملات را بنویس و همراه خویش داشته باش تا از همان طلسم درامان باشی: «بسم الله و باالله بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قو ّه إلا ّ بالله ».

و آیات: 81 و 82 از سوره یونس: « قال موسی ما جئتم به السحر إن ّ الله سیبطله إن ّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحق ّ الله الحق ّ بکلماته ولو کره المجرمون ». آیات 27 تا 46 سوره نازعات: « ء أنتم أگشت ّ خلقا ً أم السماء ساختمانها رفع سمکها فسو ّاها » نوشته گردد. در راستا آن آیات 118 تا 122 سوره اعراف: «فوقع الحق ّ و بطل ما کانوا یعملون فغلبوا هنالک و انقلبوا صاغرین و ألقی السحره ساجدین، قالوا آمن ّا برب ّ العالمین رب ّ موسی و هارون » نوشته گردد. (بحار ال أنوار، علامه المجلسی، 110 جلد، مؤسسه الوفاء، بیروت لبنان، 1404 ه. ق، ج 92، ص 124 و 127)

آیه 24 سوره قصص

خواندن آیه 224 سوره قصص هم بعنوان یک دعا برای گشایش اقبال توصیه گردیده می باشد. قرآن کریم اشاره میکند وقتی حضرت موسی گرسنه و فقط و بی سر پناه همین دعا را خواند به عنایت پروردگار شعیب دختر خویش را به دنبال او فرستاد و ازان پس داماد ان خانواده گشت: «ر َب ِ ِان ّی ل ِما ا َنز َلت َ ا ِلی َّ م ِن خ َیر ٍ ف َقیر »

دعای یستشیر

از آیت الله شوشتری توضیح گشته هست که: دعای یستشیر را 40 روز بخوانید بعد از نماز صبح و به معنی آن توجه نمایید که همان دعا برای گشایش اقبال خیلی اثرگذار است.

در پایان با دقت به روایات و احادیثی که از ائمه توضیح گشت میتوان به همان نتیجه رسید که نوشتن سوره احزاب برای اقبال گشایی خیلی مثمر ثمر هست و میتوان از خواص آین دعا برای گشایش اقبال جوانان و دخترها بهره موفقیتباآنکه دعاهای بقیهی هم توصیه گردیده اما تدارک سوره احزاب برای ازدواج سفارش وفور از پیامبر (ص) و امام صادق (ع) گردیده هست تا جوانان بتوانند از خواص همین دعا برای ازدواج به کار گیری نمایند و زندگی راحتی را در پناه قرآن شروع نمایند.

عقیق سلیمانی یا باباقوری؟

عقیق سلیمانی (Soleimani Agate) یا گوهر باباقوری (BabaGhori Agate) نمونهی از نگین عقیق می باشد که حاوی رگه های رنگی گوناگونی در خویش هست. لایه های جانور در همین نگین طیف وسیع ای از رنگ ها را به وجود آمدن می دهد که می توان به رنگ های سفید، آبی، سرخگون، سیاه، زرد، خاکستری، سبز، بنفش، قهوه ای و صورتی اشاره نمود.



اقسام عقیق سلیمانی در ایران به اسم های عقیق باباقوری یا عقیق چشمی، عقیق یمانی، عقیق سه پوست، اونیکس و عقیق جزع هم شناخته می گردد که خویش از گونه های عقیق سلیمانی و عقیق می باشند. همین گوهر به صورت بین المللی به اسم های عقیق لایه ای (Layer Agate) و عقیق باندی (Banded Agate) به معنی نگین عقیق شیوه نحوه با رنگ های گوناگون یا عقیق بوتسوانا (Botswana Agate) شناخته می گردد.
بعضی به خطا عقیق سلیمانی و باباقوری را یکسان می فهمند لیکن بایستی بفهمید که گوهر باباقوری نمونه خاصی از عقیق سلیمانی می باشد که رگه ها و طرح های ایجاد گشته روی آن مثل چشم می باشد. بنابراین فواید گوهر باباقوری را می توان نیزان خاصیت ها عقیق سلیمانی فهمید که در راستا به ان پرداخته خواهد گردید. اغلب گوهر های باباقوری طبیعی اند. اصطلاحی به اسم گوهر باباقوری زنده هم در بین عوام وجود دارد که بیشتر اشاره به گوهر موکل دار می کند که توصیه می کنیم بسیار وارد همان قضایا نشوید. درمورد گوهر باباقوری زنده حوادثی زیرا کودک دار گشتن گوهر و همان دست موارد ذکر می گردد که مورد تایید نیست.



همینطور ج َزع یمانی مدلی از گوهر یمنی می باشد که بیشتر حاوی رنگ قهوه ای تیره هست که کالا نگین آن کدر است و میسر میباشد حاوی رگه هایی هم باشد اما نباید با عقیق سلیمانی (sardonyx) غلط گرفته گردد. چنانچه مقداری تفحص کنیم خاصیت های سایری از نگین عقیق سلیمانی اصل را می یابیم، همان نگین مشهور به “گوهر خوشبختی ” میباشدمناسب می باشد مطلع باشید که در شرایطی که جزء اشخاصی می باشید که زیاد وسایل خویش را گم می نمایید عقیق سلیمانی تعیین عالی ای برای شما نیست ! (به همین عامل که همان خصوصیت از خاصیت ها نگین سلیمانی منجر گشتت گرفتن صفات می شود)
نقل هست که نگین سلیمان موجب قوی کردن تکه درک عقل و قوی کردن قوه اراده می شود همینطور تثبیت اعتدال میان اکنونت فیزیکی، عاطفی، عقلی و روحی از فواید عقیق سلیمانی هست همینطور کم شدن خشم و زیاد شدن حسن نیت از سایر خاصیت ها وجود نگین سلیمانی اصل است.