انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

انگشتر و نقره

انواع انگشتر های با کیفیت و خوش نقش

اشنایی با انگشتتر نقره عقیق شجر

طبع همان گوهر گرم بوده و به وجود آوردن احساس حمایت و اعتماد به نفس در مالکش از خاصیت ها شجر است. به کار گیری از کریستال نگین شجر، در زمان پابماهی بسیار اثرگذار است. بهره بردن از خاصیت انگشتر شجر بحریی همین عصر پابماهی موجب ساکتش در خردسال می گردد. در حالیکه آن را به عنوان گردنبند بهره بردن کنید، رتبه و قیمت شما در بین آشنایان بالا می رود. از فواید عقیق شجر و بقیه گونه های عقیق همین میباشد که از انسان در برابر اتفاقات مراقبت می نماید.


دلیل رشد گوهر شجر چیست ؟ در جواب به همان سوال ها آغاز باید دانست که منظور از رشد گوهر شجر چه چیزی هست ؟ قطعا ابعاد آن در طول زمان تغییر محسوسی ندارد پس حتما دلیل رشد نگین شجر، تغییر شکل و زیاد شدن و یا کم شدن نقش و نگارهای سنگ هست. در حقیقت نقش جاندار بر روی نگین انگشتر عقیق شجر شرف آنلاین رشد نمیکند، لیکن بعضی ها معتقد می باشدند که همان نقش ها مقدور هست در طی سالیان جابه جایی داشته باشند. بنابراین می توان گفت که بعد از گذشت چندین سال نقش روی سنگ از نقطه ای به نقطه سایری بر روی گوهر تغییر حالت می دهد که مقدور هست منجر بزرگتر دیده گشتن نقش آن گردد به همبن باعث رشد گوهر شجر، از دیدگاه برخی اشخاص اتفاق می افتد. پس به طور عامیانه باید بگوییم درخت شجر رشد نمی کند ولی دچار تغییر شکل می گردد.

در واقع، هنگام رعد و برق، نگین عقیق سفید تصویر العمل نشان داده و عکس محیط اطرافش را بصورت یک طرح طبیعی برروی خویش نقش می دهد. طرح های روی عقیق شجر تابع به محیط اطراف آن هنگام رعد و برق بوده که اغلب به صورت جنگل، درختان و حتی حیوانات به چشم می نوشید.نیزان طور که معرفتد هر چه درجه عکس به ثبت رسیده در همان نگین عقیق شجر واضح تر و دقیق تر باشد، به مراتب از ارزش بالاتری برخوردار میباشد.در واقع همان طرح و نقش ها، نمادی از نیرو پروردگار در طبیعت بوده و به واسطه ی طبیعی بودن همان نقوش، احتمال شباهت بین نقش گوهر ها با یکدیگر، حدودا در حد صفر می باشد.



با اطلاعات کمی میتوانید به راحتی اصل بودن انگشتر شجر را از تقلبی آن تشخیص دهید.از آنجا که درجه دشواری همان گوهر از شیشه بالاتر میباشد میتواند روی شیشه خط بیاندازد در غیر همان صورت شک نکنید که تقلبی هست.در حالتی که گوهر اصل باشد شامل وزن و جرم حجمی غالبای در مقایسه با تقلبی آن هست.گوهر های اصل نیز میتوانند صاف و نیز میتوانند دارنده بی نظمی باشند، با همان حال اکثر گوهر های اصل حاوی هرج و مرج اکثرای نسبت به غیر اصل آن هست.

از آن جایی که آیات وفور درباب فواید بی نظیر عقیق توضیح گشته می باشد. همینطور در منابع دانشی و روایات اشارات وفور به انرژی و خاصیت ها همان سنگ گردیده میباشد که با دقت به آن ها میتوان به خواص انگشتر شجر در روایات پی پیروزی و نیزان فواید عقیق را از آن استخراج نمود که برای آشنایی با همان خاصیت ها پیشنهاد می کنیم مقاله فواید سنگ عقیق را در وبلاگ شرف آنلاین مطالعه کنید.

خواص گردنبند نقر ه مردانه و زنانه فیروزه

خواص گردنبند نقره فیروزه

از امام صادق (ع) در مورد خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه و بقیه اقسام خاتم های قیمتی روایت گشته می باشد که دوست دارند هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد که یکی از آن ها خاتمی با این گوهر بابت گشایش در کارها هست.

۲- نقل گردیده که امام علی (ع) چهار انگشتر در دست داشتند که گوهر یکی از آنها از همان سنگ بوده برای نصرت و کمک اش.

۳- حضرت محم ّد (ص) می فرمایند: خداوند عالمیان فرمودند که من شرم می کنم از دستی که برای دعا و اجابت بسمت من بلند گردد و در آن دست انگشتر فیروزه باشد و او را ناامید برگردانم. (منبع: حلیه المتقین – ص ۳۳)



فواید خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه برای بدن
بهره بردن از خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه از قدیمی الایام در ایران رایج بوده هست. مردم روزگاران کهن معتقد بودند گوهر فیروزه فواید معالجهی خیلیی برای بدن آن ها داشته لذا آن را در خاتم، گردنبند، دستبند و حتی گوشواره خویش به کار می موفقیتند.

همین باور نسل به نسل به مردم روزگاران جدید اجاق گردید و سینه به سینه در میان آن ها نقل شد. به طوری که امروزه ما شاهنشاهد به کار گیری از نگین فیروزه در طراحی و ساخت جواهرات خویش از جمله انگشتر میباشدیم. از جمله خاصیت ها بهبودی نگین فیروزه برای بدن که مردم را به بهره بردن از خویش ترغیب می نماید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهبود رنج شکم
در زمان های دیرین به کسی که مبتلا به شکم رنج می گشت، پودر نگین فیروزه را می خوراندند.
روایت های زیادی است که به فواید خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه، از نظر معنوی اشاره کردن.
از جمله همین خاصیت ها که در روایات به آن ها اشاره گردیده میشه به همین شکل گفت:

دوری از فقر
باروری
اثرگذار در فتح و برد
قوت قلب
برآورده گشتن حاجات
استجابت دعا
درمان زندگی زناشویی خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه
رفع مشکلات و گشایش امور
دفع بلایا خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه

چرا که معتقد بودند فیروزه خصوصیتی دارد که می تواند رنج شکم را تسکین دهد. لذا یکی از برجسته ترین 






ها انگشتر فیروزه بهبود رنج شکم هست.


خاصیت ها انگشتر فیروزه در ارتباط با قوی کردن چشم
کسی که مبتلا به مریضی های چشمی می باشد و یا همین که می خواهد کارکرد چشم خویش را درمان بتکهد می تواند گوهر فیروزه را روی چشم های خویش بگذارد و یا همین که چند دقیقه ای به آن نگاه کند.

۴- از حسن بن علی بن مهران نقل گردیده می باشد که به خدمت حضرت امام موسی کاظم (ع) رفتم در انگشت آن حضرت انگشتری دیدم که گوهرش فیروزه بود وعبارت “الله الملک ”بر روی آن حک گشته بود، بر آن انگشتر خیره گردیدم، فرمودند که چه نظر می کنی، گفتم: شنیده ام حضرت علی (ع) هم انگشتر با همان سنگ به همراه داشتند که نقشش “الله الملک ” بوده می باشد. فرمودند که آن را می شناسی ؟ گفتم نه، سپس فرمودند که همین نیزان خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه میباشد و همان گوهری هست که حضرت جبرئیل (ع) برای رسول خدا (ص) از جنت هدیه آوردند و پیامبر هم به حضرت علی (ع) بخشیدند.
فیروزه می تواند مریضی های روحی و روانی را بهبود نماید و از طرفی در حفظ خلوتش مریضان تندخو اثرگذار باشد.

همین گوهر با دور کردن اضطراب از مریضان بدخو گام برجستهی در جهت حفظ خلوتش آن ها برمی دارد.

جلوگیری از دیدن خواب های نامناسب و دفع نیروهای منفی خواص گردنبند نقره مردانه و زنانه فیروزه
گوهر فیروزه کلیه انرژی های مثبت اطراف خویش را جذب می نماید و از طرفی قدرت و ارتعاشات منفی و آشفته را از مالک خویش دور می کند. بنابراین همه آنچه که ادله می گردد آدمیزاد در خواب کابوس های وحشتناک ببیند با بهره بردن از نگین فیروزه از بین می رود و آدمیزاد از شر کابوس های وحشتناک خلاص می گردد.

خواص انگشتر و گردنبند نقره مردانه و زنانه یاقوت سرخ

از جذاب ترین فواید  انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ سرخ فام و به صورت کلی اقسام سایر آن همان هست که به کار گیری به طور دائم سبب اکثرا گشتن هیبت، شکوه و همچنین شغل درآمد و رزق و روزی در شغل و کار می شود.
۱۱- علت جلوگیری از استرس، بی خوابی گردیده و سبب گشته تا محبت بین زوجین افزون شود. (از انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ خواص قرمز و سایر گونه های آن)
۱۲- معالجه ناباروری، مریضی های قلبی و سرطان خون از بقیه کاربرد های فواید انگشتر یاقوت قرمز میباشد


۱۳- از فواید  انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ همان می باشد که نگینی با بها معالجهی برای زنان بحساب می آید که همان خاصیت ها انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ زنان حاویبهبود ناباروری، کم شدن دردهای قاعدگی و آسان گشتن زایمان است.
14- جذاب هست بفهمید همان نگین برای بهبود تب هم توصیه گشته می باشد. کافیست یک قطغع پاکسازی گردیده از همان گوهر را در چاکرای ششم (چشم سوم) و یا در کف دستان خویش قرار دهید.
ثبت حسنه در اسمه عمل فرد
امام صادق (ع) می فرمایند: دست کردن انگشتر یاقوت مستحب و اجر دارد. همینطور فرموده اند که پوشیدن همان انگشتر رسم هست. (کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی)
یاقوت سرخ فام، بی شک یکی از زیباترین گوهر ها می باشد. رنگ سرخ پر رنگ یاقوت سرخگون که اشاره عمیقی به رنگ آبی دارد، یکی از بارزترین خاصیت های بصری یاقوت سرخگون می باشدهمین رنگ پرطرفدار ترین و با قیمت ترین رنگ برای یاقوت (در طیف های متفاوت) محسوب می گردد.

در میزان نخست همان رنگ می باشد که ارزش یاقوت را تعین می نماید و در میزان دوم شفافیت تعین نماینده خواهد بود. یاقوت قرمز یکی از چهار گوهر ارزشی ( الماس، یاقوت قرمز، زمرد و یاقوت کبود) جهان می باشد؛ یاقوت کبود گوهر خیلی دشواری با میزان پیچیدگی 9 می باشد.

صدها سال پیش میانمار (برمه سابق) منبع اصلی یاقوت های سرخ پر رنگ بود؛ ولی امروزه همین سنگ گرانبها از هند، تایلند، کامبوج، نپال، ویتنام، پاکستان، مقدونیه و حتی گرینلند نیزاستخراج می گردد.
۲- فواید انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ: دفع فقر
اما رضا (ع) از قول جدشان امام صادق (ع) می فرمایند: انگشتر انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ در دست نمایید، همانا فقر رادور می نماید و از بین می پیروزی.
پیامبر (ص) به یکی از اصحاب خویش فرمودند: انگشتر یاقوت زرد در دست کن تا فقر نشوی. (حاج روحانی محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق)
همینطور پیامبر در جای بقیهی میفرمایند: خاتم یاقوت به دست نمایید چرا که آن ادله فقرزدایی می گردد. (حاج عالم محمد کلباسی در کتاب وسعت رزق)


۳- رفع پریشانی و غصه
امام رضا (ع) می فرمایند: انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ در دست نمایید که پریشانی و غصه را می زداید. (کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی)

۴- نجابت و شرافت
حضرت علی (ع) فرموده اند که دارنده چهار انگشتر و گردنبند یاقوت سرخ بودند که یکی از آنها یاقوت بود که آن را به علت نجابت و شرافتش در دست می کرد و همین بیان گر اهمیت فواید انگشتر یاقوت قرمز و بقیه گونه های آن نزد حضرت علی (ع) میباشد.

ویژگی های سنگ و انگشتر زمرد

آشنایی با سنگ زمرد

نگین زمرد با متاع سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم و از گونه سبز بریل با پیچیدگی 7.5 – 8 در معیار موس هستهمین گوهرسنگ در کلمبیا، برزیل، روسیه و افغانستان یافت می گردد. *رنگ: همانطور که قبلا ذکر گشت هر چه رنگ سبز همین نگین پررنگ تر و شدیدتر، سرزنده تر و غیر کدر باشد قیمت آن چندین مقابل می شود.

*وزن: همان نگین ها معمولا در اندازه های کوچک پیدا می گردند. همان گوهر در شرایطی که غالبا از ۵۰ قیراط باشد نیز ارزش الماس با همان قیراط میباشد ! در نتیجه وزن پارامتری پایهی در انتخاب بها نگین هست.

*درخشندگی: همان فاکتور که تابع به گونه تراش می باشد و همینند دیگر گوهر های بهای بقیه روی ارزش نگین زمرد اصل اثر ویژه دارد.
حدودا در کلیه زیورآلات یک مسئله همگانیت دارد و آن همین هست که یک قدر مطلق برای رنگ وجود ندارد.اما می توان برای هر کدام از زیورآلات یک دامنه ی رنگ تعریف نمودهمین دامنه برای عقیق،یاقوت و زمرد خیلی گسترده می باشد. برعکس نگینی مثل د ٌر که دامنه ی رنگ گسترده ندارد.
*شفافیت: نوع های بی عیب و پاک همان سنگ معمولا کمیاب و خیلی گران قیمت می باشند. ناپاکی ها در نگین زمرد ظاهری مانند خزه یا شاخه های درخت دارا می باشند. اکثرا نمونه های ابعاد بزرگ، معایب و ترک هایی دارند و یا رنگ آنها حاوی جلوه های ابری هست.
همین سنگ همیشه در فرهنگهای متفاوت الهام محدوده بوده و از خاصیت ها نگین زمرد هم برای بعضی مریضی ها نظیر صرع بهره بردن می گشته و بطور کلی در گذشته از خاصیت ها زمرد به عنوان تجویز دارو بهره بردن می گردید !

 


نگهداری از سنگ زمرد

همان نگین با آن که پیچیدگی بالایی دارد، نگینی ترد و شکننده میباشد و محافظت ویژه می خواهد. در برابر اسیدها تا حدی مقاوم بوده و در مقابل مواد شوینده مانند آب گرم و صابون مشکلی ندارد. لیکن در برابر حرارت امکان ترک خوردن آن میباشدگوهر زمرد خیلی توجه نمایید که مورد اصابت ضربه مخصوصا در تورق های آن صورت نگیرد. برای زدودن معایب و زیاد شدن کیفیت رنگ، آنها را در روغن ها و ترکیبات شیمیایی مخصوصی قرار میدهند. چنین ادخالهایی، به ویژه در سنگهای باکیفیت بالا، با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نمی باشد.

بهره بردن از دستگاه اولتراسونیک و حرارت می تواند روغن را از ترکهای گوهر خارج و متقابلا کم شدن شفافیت و حتی شکستن آن گردد. بنابراین بهتراست حین کارهای منزل شبیه آشپزی و یا شستشو انگشتر یا گردنبند زمرد خویش را دور نمایید. بنابراین باید هنگام حرارت دادن و یا سوار کردن سنگ توجه خیلی شود. همان روغن به مرور زمان و یا با حرارت بی آب می گردد و مقدور می باشد برخی نقاط آن بر تاثیر شست و گرد حالت سفیدی (سفیدک) پیدا کند که می توان آن را دوباره با روغن زیتون (به وسیله یک قلم و کمی پنبه آغشته) تصحیح و شفاف نمود تا با سالم نگه داشتن آن بتوان از خاصیت ها زمرد سبز بهره غالبای پیروزی.